vineri, 24 noiembrie 2017

Tocana delicioasa de miel


Pe principul "goleste congelatorul ca ai nevoie de loc!" a ajuns pe masa noastra o supermegadelicioasa tocanita cu multa ceapa si carne de miel.
Anul acesta a fost anul oii/pestelui la noi in frigider, adica porcul si puiul nu prea au avut loc de oaie si peste. Am avut noroc de carnita tare gustoasa si frageda de carlan, care fierbe repede si da un gust tare bun mancarii ♥♥♥ Chiar ne-am rasfatat la maxim cu tot felul de bunatati: ciorbe, fripturi, tocanite ♥♥♥

Pentru tocanita de fata am folosit urmatoarele:
- 1.5 kg carne de oaie tanara (o pulpa din fata si 1/2 coasta)
- 1/2 lamaie mare
- 2 cepe barosane
- 1 lingura untura
- 1 conserva mica rosii in bulion
- 2 linguri pasta de tomate
- 1 capatana usturoi
- sare si piper negru macinat

Ceapa am taiat-o solzisori si am pus-o la calit in untura. La final aproape nu se mai observa in sos, aproape se topeste de tot, deci nu este nevoie sa fie taiata maruntel.


Carnea cu os taiata bucati potrivite am frecat-o bine intr-un castron cu zeama de la o jumatate de lamaie mare.


Cand ceapa a devenit sticloasa, am adaugat in cratita carnea scursa de zeama ce si-a lasat-o in castron.


Am lasat carnea sa se caleasca la foc mic, in cratita acoperita cu capac, aproximativ o ora. Am avut grija sa amestec din cand in cand.
Carnea si-a lasat zeama destula si nu a fost nevoie sa adaug apa.


Intre timp am curatat usturoiul si l-am pisat intr-un castron. Peste el am adaugat pasta de tomate, rosiile in bulion, sare (1 lingurita rasa) si piper negru macinat (1/2 lingurita).


Acest amestec l-am turnat peste carnita calita cu ceapa. Am amestecat bine, am acoperit iar cratita cu capac si am lasat tocanita sa mai fiarba inabusit 10-15 minute.


Gata!
Am servit mancarea imediat si toti am mancat cu mare placere ♥♥♥


Carnita a fost frageda si buna, iar sosul a fost tare gustos ♥♥♥


Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana