sâmbătă, 28 februarie 2015

Tort cu doua creme diferite de branza - dukan style


Da, stiu. Asta este a treia reteta de tort postata in ultima saptamana si a cincea in ultima luna. Daca nu v-ati dat seama pana acum, imi face mare placere sa prepar un tort sau o prajitura. Imi place sa privesc ingredientele insirate pe masa si sa nascocesc tot felul de combinatii posibile. Ador sa gandesc metode de decorare si combinatii de arome. Ma relaxez foarte bine in acest mod si chiar imi pun ordine in ganduri. Prin urmare, pe blogul acesta sunt publicate multe retete de tort si de prajituri si vor urma mult mai multe.

Reteta de fata este inspirata de tortul cu mousse si ciocolata - Retete Dukan.

Ingrediente:
***Blat:
- 4 oua
- 4 linguri tarate ovaz (Pirifan)
- 2 linguri amidon de porumb (Gustin)
- 6 linguri lapte praf 0.1% grasime
- 3 linguri cu varf iaurt 0.1% grasime (Pilos)
- 4 linguri indulcitor pudra (Clio)
- 1 lingurita praf de copt
- 1/4 lingurita bicarbonat de sodiu
***Crema ciocolata:
- 275g branza de vaci 0.5% grasime (Pilos)
- 250g crema de branza 0.2% grasime (Ehrmann)
- 1 lingura cacao
- 4 linguri indulcitor pudra (Clio)
- 150 ml lapte rece
- 1 plic gelatina granule (10g)
***Crema alba:
- 2 albusuri
- 275g branza de vaci 0.5% grasime (Pilos)
- 3 linguri indulcitor pudra (Clio)
- 1 lingura esenta nuca de cocos
- 150 ml lapte rece
- 1 plic gelatina granule (10g)
***Sirop:
- 200 ml lapte rece
- 2 linguri indulcitor pudra (Clio)
- 1 lingura esenta de vanilie



Pentru blat am batut albusurile spuma tare cu un praf de sare (cat iei in doua degete). Galbenusurile le-am mixat bine cu indulcitorul si iaurtul, apoi am adaugat si taratele de ovaz, laptele praf, amidonul, praful de copt si bicarbonatul de sodiu si am continuat mixarea un minut.



Am amestecat usor cele doua compozitii cu ajutorul unui tel, cu miscari usoare, iar amestecul rezultat l-am turnat intr-o tava metalica de tort (24 cm diametru) captusita pe fund cu hartie de copt.


Am copt blatul 35 minute la foc mediu spre mic, pe raftul din mijloc al cuptorului. Blatul creste foarte frumos si se lasa foarte putin in timpul racirii.


Pentru creme am pus la hidratat cele doua pliculete de gelatina in 300 ml lapte rece. Dupa 10 minute am pus vasul la bain-marie si am lasat pe foc mic pana cand gelatina s-a topit. Nu are voie sa fiarba!
Pentru crema alba am batut spuma tare cele doua albusuri, iar branza de vaci am mixat-o in maruntitorul electric, impreuna cu indulcitorul si esenta de nuca de cocos, pana cand a devenit crema.
Cu ajutorul unui tel am amestecat usor crema dulce de branza cu spuma de albusuri.


Pentru crema de ciocolata am pus intr-un castron branza de vaci, crema de branza, cacao si indulcitorul si le-am transformat in crema fina cu ajutorul pasatorului electric.
Gelatina topita in lapte am impartit-o in mod egal in cele doua creme si am amestecat bine.


Am scos blatul din tava, am captusit tava cu folie de plastic, apoi am pus blatul inapoi in tava.


Am preparat siropul amestecand bine 200ml lapte rece cu indulcitor si esenta de vanilie. Am turnat acest sirop peste blat.


Dupa ce siropul s-a absorbit tot in blat, am turnat in tava crema de ciocolata si am nivelat-o frumos.


Peste crema de ciocolata am turnat crema alba.


Am bagat tava la frigider peste noapte.
A doua zi am scos tortul pe un platou si am indepartat cu grija folia de plastic.


Mi s-a parut foarte elegant asa simplu, prin urmare nu l-am decorat cu nimic.


In sectiune arata foarte frumos ♥♥♥



Tortul se feliaza foarte frumos si usor cu un cutit bine ascutit. Blatul este bine insiropat si face echipa buna cu cele doua creme de branza ♥♥♥



Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana