vineri, 7 martie 2014

Cozonac simplu cu nuca


Cozonac si ganduri bune - asta dedic Loredanei in luna martie. smiley7086.gif
Pe Loredana o cunosc de multa vreme si chiar daca nu am avut placerea sa o cunosc personal, cele cateva interactiuni cu ea mi-au dovedit ca este o dulceata de fata, o mamica responsabila si o bloggerita foarte buna. Blogul ei il citesc cu regularitate de cativa ani si nu de putine ori am gasit in el sfaturi utile si idei frumoase.
Loredana, te rog sa primesti imbratisarea mea virtuala!  Iti doresc o primavara frumoasa, plina de zambete si vise implinite! Ma rog sa treci cu bine peste perioada grea prin care treci acum! smiley7086.gif

Cozonacul de fata este foarte usor de facut si foarte gustos ♥ Neaparat sa-l incercati!

Ingrediente:
***Aluat:
- aproximativ 700g faina
- 1 plic drojdie uscata
- 2 linguri margarina
- 7 linguri zahar
***Umplutura:
- 3 albusuri
- 4 linguri zahar
- 500g miez nuca
***Pentru uns:
- 3 galbenusuri
- 3 linguri lapte
- seminte susan

500g de faina le-am pus intr-un vas inalt si le-am amestecat cu drojdia uscata. Am incalzit 200 ml apa si am dizolvat in ea zaharul. Am turnat peste faina apa, am adaugat margarina si am inceput sa amestec, la inceput cu o furculita, apoi cu mana. Aluatul trebuie sa fie elstic si trebuie sa se curete de pe mana si de pe peretii vasului, deci am mai adaugat faina, putin cate putin, pana am ajuns la consistenta dorita.
Cantitatea de faina depinde foarte mult de tipul de faina folosit, de aceea recomand sa se inceapa cu 500g si sa se adauge doar cat mai este nevoie.
Am acoperit vasul cu aluatul si l-am lasat la odihnit o jumatate de ora intr-un loc ferit de curent, in cazul meu in cuptor. Dupa aceasta perioada, am impartit aluatul in doua si fiecare bucata am intins-o intr-o foaie grosuta.
Umplutura poate fi: ciocolata, crema de ciocolata, crema cu mac, rahat, fructe uscate, stafide, mere calite, dovleac calit, scortisoara, cacao etc. Puteti umple aluatul dupa cum va dicteaza poftele sau imaginatia. Eu am ales sa umplu cozonacul meu cu nuca.
Pentru umplutura am macinat miezul de nuca si l-am amestecat usor cu trei albusuri batute spuma tare impreuna cu 4 linguri de zahar. Am impartit umplutura pe cele doua foi de aluat si am rulat. De aici iar va puteti lasa dusi de val. Pueti lasa rulada asa si doar o puneti in tava de cozonac, o taiati in rondele si o asezati in forma de floare intr-o tava rotunda, taiati rulada pe mijloc si impletiti jumatatile (cum am facut la  Estonian kringel).


Dupa ce ati asezat cozonacul in tava, il ungeti cu galbenusurile batute cu lapte si presarati deasupra seminte de susan.
Eu am captusit tavile cu hartie de copt.



Am bagat cozonacii in cuptorul fierbinte, pe raftul din mijloc, la foc mediu, aproximativ o ora. Cand prind culoare frumoasa deasupra si mirosul nu va mai lasa sa plecati de langa cuptor, sunt gata.



Asta este o alta tura de cozonaci, umpluti tot cu nuca:




Cozonacul pregatit astfel iese foarte bun si pufos! ♥
Dupa cum ati observat, nu trebuie framantat pana "asuda grinda" si nici nu aveti nevoie de prea multe ingrediente sa preparati un cozonac delicios smiley1653.gif


Sa ne fie de bine!

Va invit cu drag sa participati la provocarea "Virtual hug". Daca doriti, va puteti inscrie si pe grupul de facebook, special creeat pentru aceasta provocare. Oferiti ganduri bune oamenilor din jurul vostru! Nu va costa nimic sa daruiti zambete smiley6847.gif


Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana