luni, 28 octombrie 2013

Gem din piersici de vie


Piersicule de vie sunt micute, foarte dulci si parfumate. Daca aveti ocazia sa cumparat/gustati o astfel de piersicuta, va asigur ca va veti indragosti iremediabil!
Eu am cumparat aceste piersicute de la o batranica din piata si am hotarat sa facem gem din ele.
Nu ma complic niciodata cu fiertul gemului ore si ore si nici nu fierb borcanele pentru sterilizare. Sunt de parere ca atata timp cat ne putem simplifica viata, de ce sa ne incapatanam sa ne-o complicam. Cu riscul de a-mi face cativa dusmani, o sa spun ca eu gemul il fac cu Gelfix Super (3:1) de la Dr. Oetker. Gemul fierbe foarte putin, tine foarte mult si niciodata nu s-a alterat. In plus se pastreaza foarte bine culoarea naturala si gustul fructelor.
Pentru ca este foarte simplu de preparat, gemul acesta a fost facut de junioara mea.

Ingrediente:
- piersicute de vie, spalate si curatate de samburi
- zahar
- Gelfix Super
*** La fiecare kilogram de fructe se adauga 350g zahar si un plic de Gelfix Super.



Piesicutele spalate si curate de samburi au fost tocate cu masina de tocat carne.



Compozitia obtinuta a amestecat-o cu zaharul si gelfixul si am pus oala la foc mediu spre mic. A amestecat mereu in gem cu o lingura de lemn si a adunat spuma care se forma la suprafata cu o spumiera.
Din momentul in care incepe sa fiarba, se lasa intre 3 si 5 minute sa clocoteasca apoi se opreste focul.
Fierbinte am turnat-o cu un polonic in borcane. Dupa ce le puneam capacul, le asezam pe o paturica cu capacul in jos.
Am acoperit borcanele cu o alta paturica si le-am lasat asa peste noapte.



Mi-era teama de pielita acoperita cu puf si chiar ma intrebam daca se va simti in gem. Teama mea s-a dovedit a fi nefondata si gemul a iesit minunat!
Cu ajutorul junioarei mele, camara noastra este acum mai bogata cu 12 borcanele cu gem din piersicute de vie.

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana