marți, 4 iunie 2013

Prajitura desteapta dukanita


Prajitura asta a fost o foarte mare surpriza pentru mine! Nu ma asteptam sa fie atat de buna si in aceasta varianta! Cred ca trebuie sa incerci ca sa crezi smiley1653.gif
Acesta este cel de-al treilea desert (si ultimul) ce l-am avut pe masa de Paste. Chiar daca a iesit subtire pentru ca am folosit o tava prea mare, prajitura a fost foarte buna si apreciata de toti cei care au incercat-o. In mod sigur o voi mai face, mai ales ca modul de lucru este foarte simplu, dar in cantitate dubla smiley1653.gif Unde mai pui si ca reteta este conforma cu dieta Dukan - incepand cu croaziera.
Sursa mea de inspiratie: Prajitura desteapta.

Ingrediente:
- 4 oua
- 4 linguri tarate de ovaz
- 8 linguri indulcitor praf
- 500 ml lapte degresat (eu am folosit cu 0.1% grasime - Zuzu)
- 200 gr branza degresata (eu am folosit Prodlacta 0% grasime)
- 1 lingura amidon
- esenta (eu am pus de lamaie de la Dr. Oetker)

Am amestecat branza de vaci cu indulcitorul si cu galbenusurile. Am adaugat apoi taratele de ovaz si amidonul si le-am incorporat in compozitie. Peste ele am turnat laptele si cateva picaturi de esenta de lamaie.
In alt castron am batut spuma tare albusurile.


Cu miscari usoare, de jos in sus, am amestecat cu un tel cele doua compozitii, astfel incat albusul sa nu ramana tot la suprafata. Compozitia finala este destul de lichida, deci nu este cazul sa va alarmati.


Intr-o tava captusita cu hartie de copt am turnat compozitia, iar tava am bagat-o in cuptorul cald, pe raftul de sus, la foc mediu.


Am tinut-o la cuptor fix o ora si 15 minute.
De taiat se taie dupa ce se raceste bine. Eu am taiat-o a doua zi.


Da, chiar se separa in doua foi si crema la mijloc smiley1653.gif



Minunata! Sa ne fie de bine!
Pentru variatie, se poate adauga o lingura de ness sau o lingura de cacao smiley1653.gif

P.S.  Atentie la cantitatea de tarate! Impartiti prajitura pentru mai multe zile daca mancati in acele zile si alte preparate ce contin tarate de ovaz! Limita maxima de tarate/zi, incepand cu croaziera, este de 2 linguri.

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana