marți, 26 martie 2013

Sprot pane


Pentru ca ieri  a fost dezlegare la peste, a fost musai sa pregatesc si eu peste.
Noua ne place foarte mult pestele, pregatit in orice fel: ciorba, saramura, prajit, la tava, cu sos, pasta... In ultima vreme insa preturile au sarit foarte mult in sus si cu greu ne mai induram sa cumparam peste. Cand am vazut la Lidl sprot cu 8 lei/kg am zis ca n-o fi foc daca incerc si acest peste. Pana acum am evitat sa cumpar pentru ca nu-mi inspirau incredere. De data asta nu aveau gheata multa si pestisorii aratau chiar bine. Pretul era bun, prin urmare am cumpart.
Ei bine, peste pane nu am facut niciodata pana acum. Cum toate au un inceput pe lumea asta, am zis ca este momentul sa incerc si acest mod de pregatire, mai ales ca sprotul cumparat de mine se pare ca se preteaza foarte bine la aceasta varianta de gatit.
Rezultatul a fost foarte bun si mesenii au decretat ca e musai sa mai fac :)
Si daca tot a iesit foarte bun, atunci este cazul sa pun modul de lucru si pe blog, pentru aducere aminte.

Ingrediente:
- 1kg sprot
- 2 oua
- 1 cana apa
- faina
- 1 lingurita praf de ghimbir
- sare
- piper macinat

Am pregatit un aluat de clatite din oua, apa si faina. Am condimentat aluatul cu praf de ghimbir, sare si piper macinat.
In acest aluat am pus sprotul decongelat.


Intr-o tigaie mai inalta am pus ulei mai multisor la infierbantat si am prajit in el pestisorii inveliti in aluat.



Cand au fost aurii pe ambele parti, i-am scos pe servetele de hartie, sa se scurga de surplusul de ulei.


I-am servit cu mamaliguta si cu smantana cu usturoi.


Oasele nu se simt deloc si nu reprezinta un pericol nici macar pentru copii. Se mananca si capetele, deci nu este nevoie sa le indepartati. Carnita este moale si dulceaga. S-a potrivit la fix cu smantana usturoiata!
A fost foarte bun! Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana