luni, 11 martie 2013

Macinici dobrogeni


Pentru ca sambata, 9 martie, a fost sarbatoarea celor 40 de Mucenici, nu se cadea sa las ziua sa treaca fara sa prepar o oala de macinici cu scortisoara si miez de nuca. Macinicii pregatiti astfel sunt specifici Dobrogei, iar eu, desi locuiesc in Ardeal de mai bine de 11 ani, ii prepar in acest fel in fiecare an pentru ca asa am pomenit de mica. In Ardeal nu este cunoscut acest fel de mancare si nici acest obicei de a prepara acest fel de mancare pe 9 martie. Ori de cate ori pomenesc de macinici toti ma intreaba ce-i aia si cum e la gust.
Macinicii astia sunt de fapt o supa mai consistenta, dulce, ce contine paste in forma de opt, este aromata cu scortisoara si coaja de lamaie sau portocala si se serveste cu miez de nuca. Tin minte ca, copil fiind, imi placea tare mult mancarea asta simpla, dulce si de post. Nu pot spune acelasi lucru despre junioara mea, care o priveste cu reticenta si nu prea vrea sa-i dea mari sanse. Asta nu ma impiedica sa incerc in fiecare an :)
In mod normal macinicii sunt facuti de gospodine din aluat simplu, format din faina si apa, dar eu am gasit la Billa gata facuti si am trisat un pic de data asta.
Ingredientele de mai jos sunt pentru o oala de 3 litri.

Ingrediente:
- 500g mucenici
- 3 litri apa
- un praf sare
- zahar (dupa gust)
- scortisoara (dupa gust)
- 80g faina
- coaja de lamaie sau de portocala
- 200 - 300g miez de nuca macinat sau taiat grosier


Am pus apa la fiert cu un praf de sare si cand a inceput sa fiarba am adaugat mucenicii. I-am lasat sa fiarba aproximativ 8 minute apoi am adaugat faina desfacuta in putina apa. In zeama un pic ingrosata am adaugat zahar si scortisoara dupa gust, precum si coaja de portocala. Am avut grija sa amestec mereu dupa ce am adaugat faina, pentru ca mucenicii sa nu se lipeasca de fundul oalei.
Cand mucenicii au fost fierti, am oprit focul si am servit imediat.
In fiecare strachina si-a adaugat fiecare cata nuca macinata a vrut.


Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana