miercuri, 13 martie 2013

Drob de ciuperci cu orez si miez de nuca


Citisem undeva ca drob se numeste doar cel facut din maruntaie de miel, celelalte se numesc terine. Eu insa asa am facut cunostinta cu reteta asta si n-o sa ma apuc sa-i schimb numele doar pentru a multumi carcotasii. Propun sa nu va lasati orbiti de micile amanunte si sa incercati aceasta reteta de post delicioasa.

Ingrediente:
- 500g ciuperci proaspete
- o ceapa mare
- 5-6 linguri ulei
- o cana de orez fiert in doua cani de apa
- o cana pesmet
- o cana nuca macinata nu foarte marunt
- o lingura faina (nu prea i-am inteles rostul si se poate renunta la ea daca vreti; eu am pus de data asta)
- 2 linguri pasta de tomate
- sare si piper macinat
- o lingurita oregano uscat

Prima data am fiert orezul in doua cani de apa. L-am lasat pe foc mic pana cand a absorbit toata apa, apoi am oprit focul si am lasat orezul sa se raceasca.
Ciupercile le-am taiat marunt, cu tot cu codite.


Ceapa taiata marunt am calit-o in ulei impreuna cu putina sare, piper macinat si oregano uscat.


Cand ceapa a devenit sticloasa am adaugat peste ea ciupercile taiate marunt. Focul l-am pastrat mic si am lasat ciupercile sa se caleasca pana s-au inmuiat si si-au lasat zeama.


Dupa ce am oprit focul, am amestecat ciupercile cu orezul fiert, pasta de tomate, nucile macinate, pesmetul si faina.


Am aprins focul la cuptor si l-am lasat sa se infierbante.
Intr-o tava de cozonac, captusita cu hartie de copt, am turnat amestecul obtinut si am nivelat bine.



Tava am bagat-o la cuptor, pe raftul de sus, la foc moderat, pentru aproximativ 50 minute.
Deasupra prinde un pic de pojghita.
Asa arata cand este gata:




Noi l-am servit, dupa ce s-a racit, cu ketchup dulce.



A fost foarte bun! Junioara chiar a cerut drob din asta la micul dejun de a doua zi :)
Miezul de nuca da bine in drobul asta. Aduce elementul acela de surpriza si de crocant intre celelalte ingrediente moi. Noi l-am servit ca fel principal la pranz, dar si ca mic-dejun a doua zi dimineata. Poate fi servit si ca aperitiv la o masa festiva, ca o gustare intre mese sau poate fi pus la pachetel pentru scoala/serviciu/masa la iarba verde.
Sa ne fie de bine!

P.S. Pentru ca reteta asta contine nuca, particip cu ea la provocarea Dulce Romanie, gazduita in luna martie 2013 de blogul Enjoy Dessert.

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana