vineri, 28 decembrie 2012

Placintele cu dulma


Aceste placintele le-am facut intr-o seara, cand am observat ca pe masa din bucatarie ma astepta cuminte o felie dolofana si portocalie de dovleac placintar. Si pentru ca se anuntau ceva musafiri, am hotarat ca placintelele cu dulma sunt potrivite pentru a-i rasfata cu ceva dulce si bun.

Ingrediente:
- o felie de dovleac, de aproximativ 1kg
- un pachet foi subtiri de placinta (decongelat in prealabil)
- 150g unt
- 200g zahar
- 2 lingurite scortisoara pudra
- 1 ou
- 3 linguri lapte

Dovleacul mi l-a razuit sotul meu pe razatoarea cu ochiuri mari. L-am amestecat cu zaharul, untul si cu scortisoara si l-am calit cateva minute pe foc mic. Daca credeti ca mai este nevoie de zahar, nu ezitati sa mai adaugati!
 

Dupa ce dovleacul s-a inmuiat bine, am oprit focul si am lasat compozitia sa se racoreasca.
Foile de placinta le-am taiat in 4: o data pe lung si o data pe lat. Pe fiecare dreptunghi am pus cate o lingura de dulma calita si am impachetat placintelele:




Placintelele astfel formate le-am asezat intr-o tava captusita cu hartie de copt si le-am uns, cu ajutorul unei pensule, cu ou batut cu lapte.


Tava am bagat-o la cuptor, pe raftul de sus, la foc moderat pentru aproximativ 30 minute. Cand placintelele au capatat culoare aurie, am scos tava din cuptor.


Le-am pudrat cu zahar pudra si le-am servit imediat.







Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana