luni, 25 iunie 2012

Negerek - budinca de dovlecei (turceasca)


Aceasta reteta am preluat-o de pe blogul Yogurt Land si seamana foarte mult cu cealalta budinca de dovlecei prezentata pe blog in august 2011, Pastalopitta - budinca de dovlecei (macedoneana). Ingredientele sunt aceleasi pentru compozitia principala, doar cele pentru finalizarea preparatului sunt altele. Pe blogul Yogurt Land se precizeaza ca este o reteta turceasca si ca numele ei original este Negerek. Eu nu stiu cui sa dau dreptate. Eu vroiam sa fac ceva cu dovlecei, iar disputa asta cu nume si origini nu m-a impiedicat sa incerc si aceasta variata foarte putin modificata a Pastalopittei.
Ingerdiente:
- trei dovlecei tineri (aproximativ 700g)
- 1/2 cana orez
- 3 catei de usturoi
- 250g telemea bine scursa de zer (eu am folosit de capra)
- 3 oua
- 3 fire ceapa verde
- o legatura mica de patrunjel verde
- o cana cu lapte
- doua rosii
- un ardei gras verde
- o lingura seminte de susan
- o lingura seminte de in
- sare, piper macinat


Dovleceii i-am razuit cu tot cu coaja si NU i-am scurs de zeama. Peste ei am adaugat orezul, usturoil zdrobit, telemeaua razuita, ouale, ceapa verde si patrunjelul taiate marunt.


Le-am amestecat pe toate si am adaugat sare si piper macinat dupa gust.
Intr-o tava cu peretii inalti (25x30 cm), captusita cu hartie de copt, am turnat compozitia obtinuta si am nivelat-o cu o lingura.



Deasupra am ornat cu felii de rosii si ardei gras.


Peste ele am turnat laptele.


La sfarsit am presarat semintele de in si de susan.


Tava astfel pregatita am bagat-o la cuptor, pe raftul cel mai de sus, la foc mediu. Cand deasupra se formeaza o crusta aurie si marginile compozitiei se desprind usor de hartia de copt, budinca e gata (la mine a durat aproximativ 50 minute).



Inainte de a fi servita trebuie lasata ce putin o jumatate de ora sa-si traga sufletul.
Se poate servi atat calda cat si rece pentru ca este la fel de buna.
Este satioasa si poti pacali usor cu ea un mesean care nu e fan dovlecei.




Mic dejun, cina, pachetel la serviciu, gustarica intre mese - e perfecta pentru toate.
S-aveti pofta!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana