luni, 26 septembrie 2011

Salata satioasa si gustoasa de cartofi


Probabil ca exista pe lumea asta si altfel de salate de cartofi la fel de satioase si gustoase ca si salata asta a mea si probabil ca simplitatea ei n-ar recomanda-o ca un fel de mancare de sine statator, ci mai degraba ca o garnitura. Eu salata de cartofi foarte rar o folosesc pe langa altceva, eventual ii fac tovaras de farfurie o salata de legume proaspete. Mi se pare foarte buna, satioasa si dupa parerea mea nu duce lipsa de carnuri.
In gradina tatalui meu au crecut cateva plante de rosii ce au rodit niste rosioare atat de miculute, cum nu am mai vazut. Sunt mai mici ca o cireasa, si un pic mai mari decat o agrisa. Pe cat sunt ele de micute si gingase, pe atat sunt de bune si parfumate. Parca au strans in pantecul lor mic tot ce a fost mai bun din oferta naturii. Culegerea lor nu a fost deloc usoara, deoarece au pielita foarte subtirica si pleznea la orice apasare un pic mai ferma. Cu chiu cu vai si cu ajutorul unor manute de copilas harnic, rabdator si frumos, am reusit sa adun un castronel. Dupa ce le-am adunat mi-am dat seama ca nu stiam ce sa fac cu ele. Am gustat cateva si in timp ce gustul lor dulceag si parfumat imi mangaia limba si cerul gurii, mi-a venit mareata idee de a face o salata de cartofi. De aici lucrurile au decurs normal, adica am adunat ingredientele necesare:
- 1kg de cartofi albi
- 5 oua
- rosiutele dragutele
- 1 ceapa mare
- 1 lingura vegeta
- 5 linguri ulei
- piper negru macinat
- sare
- cateva fire de patrunjel proaspat

Cartofii i-am spalat bine si i-am pus la fiert cu tot cu coaja. Ouale le-am fiert tari.
Cartofii fierti i-am curatat de coaja fara sa astept sa se raceasca si i-am taiat in cuburi mai maricele. Ouale fierte bine le-am taiat in feliute. Toate le-am pus intr-un bol incapator si rezistent la caldura.
Ceapa am taiat-o matunt si am calit-o in ulei pana a devenit sticloasa, apoi am adaugat vegeta si piper negru macinat. Am mai lasat pe foc inca un minut si apoi am turnat totul in bol peste cartofi si oua. Am amestecat usor, am gustat de sare si apoi am adaugat rosiutele si patrunjel proaspat. Gata! Toata lumea la masaaaaa!



Pofta buna!

PS  Salata asta a fost minunata si a doua zi, pusa intr-o caserola cu capac si luata la serviciu.

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana