joi, 15 septembrie 2011

Ardei iute in otet cu zahar


Titlul si poza descriu mai mult decat perfect ceea ce urmeaza sa descriu mai jos. Ma batea un gand chiar sa nu mai scriu nimic altceva, insa m-am razgandit. Motivul? Pai conserva asta iute merita mai mult decat un titlu si o poza.
Am incercat sa pun ardei iute pentru iarna in tot felul de feluri, dar niciunul nu avea un rezultat satisfacator. Metoda asta insa e minunata. Ardeii isi mai pierd din iuteala, sunt foarte gustosi, se pastreaza foarte bine timp indelungat fara sa se inmoaie si fara sa-si piarda gustul. Reteta am "furat-o" de la tata si planuiesc sa o folosesc de acum inainte in fiecare an.
Gramaje exacte nu voi da, pentru ca la conserve lucrez mai mult la ochi.
Ingrediente:
- ardei iute iute iute
- otet alb de 9 grade
- zahar

Ardeiul iute l-am spalat bine si l-am asezat in borcane curate. Am incercat sa profit de fiecare locusor liber si astfel sa nu existe goluri prea mari in borcan. La fiecare borcan de 800g umplut cu ardei iute, am pus 4 linguri de zahar, apoi am umplut borcanul cu otet. Dupa ce am pus capacul, am agitat bine borcanul pana s-a topit tot zaharul. Gata! Asta e tot.
Se poate consuma dupa doua saptamani si se poate pastra chiar si doi ani (probabil si mai mult, insa la noi s-a terminat).





Multumesc inca o data tatalui meu pentru reteta asta!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana